I kø for prøvekjøring av Triumph

Janet prøvekjørte både Bobber og Tiger, men har foreløbig ingen planer om å skifte ut sin Bonneville T100 som hun kjører daglig, store deler av året.

I løpet av de siste ukene har de enkelte mc-forhandlerne i Bergen arrangert  demodager på løpende bånd. Lørdag 20. mai var det Team MC Bergen som ønsket velkommen til prøvekjøring, lett servering og sosialt samvær.

Det var tydelig at her var det rift om de syklene som kunne prøvekjøres. Av tilgjengelige modeller var det både Thruxton R, Bobber, Speed Triple og Tiger. Folk skrev seg opp på liste, og til tider var det kø av folk som ønsket å benytte seg av tilbudet.

Tiger XRx har lavere sittehøyde enn de øvrige Tiger-modellene. Den bør kunne appellere også til de litt mer kortbeinte av oss.

Ventetid

For noen falt ventetiden for lang, slik at de valgte en annen modell enn de opprinnelig hadde tenkt. Enkelte droppet kanskje hele prøvekjøringen, og benyttet antagelig heller tiden til å kikke seg rundt i lokalene i Litleåsveien i Åsane.

Avslappet stemning på uteplassen.

Triumph World Store

Da Team MC Bergen åpnet dørene sine som ny Triumphforhandler i Bergen i februar i år, var det som landets første og eneste butikk etter Triumphs World Store konseptet. Et konsept som forøvrig gradvis skal innføres for alle Triumph-forhandlere over hele landet.

Henning H. Dyrkolbotn fant ikke helt sittestillingen på Bobberen. Med gode innstillingsmuligheter på setet, mente han likevel den burde kunne passe.

Over all forventning

Daglig leder, Liv-Heidi Osland, kunne fortelle at salget så langt har gått over all forventning. I god tid før mai måned er over, er de like ved å ha innfridd det stipulerte antall solgte sykler for hele året. Etter hva vi observerte, skal det heller ikke forundre oss om antallet er innfridd etter denne demodagen. I hvert fall så vi flere potensielle kjøpere hvor smilet nesten gikk fra øre til øre etter testkjøring. Liv-Heidi kunne videre fortelle at det som kanskje har vært mest overraskende, er den voldsomme interessen for tilbehør til syklene. Daglig kommer det forsendelser av slike varer til butikken. Med et stort smil kan daglig leder bekrefte at dette er en svært gledelig og inspirerende utvikling.

Lydia Johnsen fant seg godt til rette på Street Twin og var full av lovord etter prøvekjøring. – Jeg er frelst, var hennes konklusjon.

Blant de mest fornøyde

Vi snakket med en av dem som tilsynelatende lot til å være ganske klar for å stikke plastkortet i leseren. Lydia Johnsen kjører til vanlig en Ducati Monster, men er nå ute etter noe helt annet og har også vært innom flere andre forhandlere. Etter prøvekjøring av Triumph Street Twin, var hun et eneste stort smil.
– Utrolig god å kjøre. Magefølelsen sa at den passet perfekt. Sittestilling, motorkraft, utrolig bra. Jeg er frelst!
Bedre skussmål er vel knapt mulig å få.

Janet diskuterer tilbehør med daglig leder Liv-Heidi Osland.

Klar for skifte

Vi traff også en annen som lot til å ha bestemt seg. Den voksne karen har kjørt Triumph i flere år, men har nå flere sesonger bak seg på en Victory cruiser. Forøvrig en sykkel han er svært fornøyd med. Der han satt og tronte på en Bonneville 1200 lot det likevel til at han var mer enn klar for å skifte tilbake til sitt gamle merke.

Triumph Rocket III får du hverken i Litleåsveien eller hos andre forhandlere. Den har verdens største serieproduserte mc-motor med sine imponerende 2300 cc. Kanskje ikke så rart at den fortsatt vekker oppsikt.

God stemning

Med servering av rykende varme vafler, pølser, brød og lomper gikk tiden fort. Besøket vårt var planlagt til å vare rundt én time. Med god stemning og mange kjente i lokalet ble ærendet vårt fort strukket til drøyt to timer. Når været til alt overmål er flott, og vi avsluttet besøket vårt med et eget TriumphRUN, ja da er mc-dagen bortimot perfekt.